Dec 23, 2013

Problem Clarification 3

Problem Clarification
Dalam fakta kes, tuntutan Plaintif terhadap Defendan Ketiga adalah ke atas kerosakan kerana Defendan Ketiga bertanggungjawab ke atas kelalaian Defendan Pertama dan Kedua berdasarkan majikan-pekerja dan / atau sebagai perunding Defendan Ketiga semasa kejadian. Plaintif juga secara khusus menuntut terhadap Defendan Ketiga di bawah vicarious liability. Tetapi Hakim telah memutuskan bahawa defendan ketiga telah gagal untuk melengkapkan nurseri mereka dengan peralatan asas seperti yang disyorkan oleh teks-teks yang ditetapkan dan pakar-pakar. Permohonan oleh plaintif berdasarkan vicarious liability (kelalaian defendan pertama dan kedua), tetapi penghakiman yang diberikan berdasarkan direct liability (kegagalan untuk melengkapi dengan peralatan). Bukankah hakim yang bijaksana telah memberikan penghakiman yang bercanggahan dengan permohonan Plaintif?
Sebenarnya terpulang kepada budi bicara Hakim yang bijaksana untuk memberikan suatu penghakiman walaupun tidak terdapat didalam pliding. Anda boleh membuat rujukan terhadap ini.

Problem Clarification 4
For the BM moot problem, the weight of the plaintiff at 11 days is stated as 2kg 11ounces, which is unusual since ounces is usually used with pounds. In the English version it is stated as 2 pounds 11 ounces as well. Is this a typo mistake?

It should be read as pound as well. 

No comments: